در دسترس بودن تحصیلات دانشگاهی

یک چهارم جوانان آمریکایی عقیده دارند تحصیلات بالاتر مقرون به صرفه است.

بیش از نیمی از جوانان باور دارند تحصیلات بالا تر از دبیرستان برای هر فردی که به آن نیاز دارد ممکن است و تنها یک چهارم آن ها می گویند هزینه های آن مناسب است. هزینه ها و توانمندی های موسسات در پنج سال گذشته تغییر نکرده است.

تعداد زیادی(۶۰ درصد) افراد بر این باور هستند که تحصیلات پس از دبیرستان برای هرکسی که به آن ها نیاز دارد، در کشور قابل دسترسی است. بر اساس درصدی که از گزارشات بیان می شود، تحصیلات دبیرستان و دانشگاهی برای کسانی که به آن نیاز دارند موجود است و نسبت به گذشته افزایش داشته؛ اما آماری که در سال ۲۰۱۵ گرفته شد نسبت به سال ۲۰۱۱ کاهش این درصد را نشان می دهد.

یک چهارم جوانان آمریکایی یعنی حدود ۲۷ درصد از آن ها می گویند تحصیلات بالاتر از دبیرستان مقرون به صرفه است. بر اساس آماری که در سایت گالوپ منتشر شده است، از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۵ این آمار رو به کاهش می رفت که در سال ۲۰۱۹ حتی از ۲۶ درصد سال ۲۰۱۲ به ۲۷ درصد یعنی یک چهارم افراد به این امر اعتقاد پیدا کردند.

بیش از ۴۵ درصد یعنی نیمی از جوانانی که در سنین بین ۱۸ تا ۲۹ سال دارند، اعتقاد دارند تحصیلات دانشگاهی تنها برای افرادی که به آن نیاز دارند در دسترس است و به طور قابل توجهی بیش از ۶۰ درصد جوانانی که در نسلی بالغ تر از آن ها هستند، بزرگترند، همین عقیده دارند.

رابطه ی پنهانی بین سن و تفکر درباره ی مقرون به صرفه بودن تحصیلات وجود دارد، فقط ۲۲ درصد از افرادی که ۱۸ تا ۲۹ سال دارند، فکر می کنند درس خواندن هزینه ی مناسبی دارد. هم چنین این آمار  ۳۱  درصد در سنین ۳۰ تا ۴۹ سال ، ۲۳ درصد ۵۰ تا ۶۴ و در آخر ۳۱ درصد ۶۵ بین افراد  سال به بالا  را نشان می دهد.

با توجه به آماری که بیان شد، درصد زیادی از جوانان آمریکایی باور دارند، تحصیلات بالاتر از دبیرستان برای افرادی که به آن نیاز دارند در دسترس و مناسب است. اما این سیستم مشکلاتی را هم به وجود می آورد و هرکسی نمی تواند آنچه می خواهد و انتظار دارد را در این حیطه دریافت کند. آمریکا قدم های بسیار و قابل توجهی برای ایجاد امکانات و سهولت تحصیلات دانشگاهی در نظر گرفته و اجرا کرده است. دوره های آنلاین و مجازی معتبری که مدرک می دهند و ایجاد فضایی که افراد بیشتری بتوانند به نیاز های علمی و تحصیلی خود رسیدگی کنند. با این حال آمار نشان می دهند که با علی رغم تغییرات ایجاد شده این جو هنوز راکد است و نیاز به پویایی بیشتری جهت کسب موفقیت دارد.

]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *